افزایش ظرفیت پالایش، انتقال و توزیع گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب  

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از افزایش ظرفیت پالایش، انتقال و توزیع گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب خبر داد.

رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به برون سپاری فعالیت ها در مهندسی توسعه گاز و مانیتورینگ آن ها اظهار کرد: جذب مالی در مدت ۳ سال ۷۵ درصد، ۸۶.۵ درصد و ۹۷.۵ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در ابتدا ۸۵۰ قرارداد سنواتی وجود داشت که سال اول به ۲۵۰ و سال گذشته به ۱۵۰ عدد رسید و هر سال هزینه خوراک هر نیروگاه به میزان ساخت یک نیروگاه است.

نوشادی در دامه با بیان اینکه مهندسی توسعه گاز در قبال پروژه‌های غیر اقتصادی مقاومت کردیم مانند مینی ال ان جی ها زیرا مطلوب نبود که پروژه‌های غیر اقتصادی در دستور کار قرار گیرد، افزود: ظرفیت پالایش، انتقال و توزیع گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اظهار کرد: در ۲۶ ماه گذشته هیچ حادثه‌ای رخ نداده است و این مساله نتیجه اقداماتی است که در حوزه ایمنی انجام شده است.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز که مورد غفلت بود طی سال‌های اخیر فعال شده است، اظهار کرد: براین اساس هفت طرح  تعریف شده است اما با توجه به اینکه یک طرح روی گسل بود فعلاً این موضوع در حال بررسی است اما مطالعه ۶ طرح دیگر توسط مشاوران داخلی و خارجی انجام شده است.

نوشادی ادامه داد: با ذخیره‌سازی کار را پنجره‌ای کردیم تا به یکپارچه‌سازی زنجیره ارزش تبدیل شود زیرا باید برای بهینه‌کردن تولید و مصرف گاز، این زنجیره یکپارچه شود، به همین دلیل بهینه‌کردن ایستگاه‌های تقویت فشار گاز در دستور کار است.

وی با اشاره به ساخت تجهیزات صنعت گاز گفت: با توجه به این امر و با راهبردی جدید، اقلام موجودی انبار را نیز کاهش دادیم.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود